torsdag 13 oktober 2011

shampoo bar.


Jag har börjat med ett nytt schampo, och inte vilket schampo som helst, utan ett som ser ut som en hårdtvål och som inte innehåller en massa konstigheter. Inga kemikalier, inte djurtestat. Eftersom det inte innehåller ämnen som konventionella schampon har och som tar bort hårbottnens naturliga fetter är balsam inte nödvändigt! Jag tvättar håret absolut max tre gånger i veckan så jag har inte hunnit använda schampot så många gånger, men håret blir lättare och lättare att reda ut för varje gång. Det har aldrig varit möjligt med andra schampon som jag har testat, balsam är ett måste där. Dessutom så åker plattången fram ofta, och för första gången håller sig håret hela dagen.

Ett minus är att schampot svider som fan om man får det i ögonen. ;-)

Jag köpte min på Ica Maxi för 99:-

Inga kommentarer: