söndag 13 maj 2012

favoritschampot.


Av alla schampon jag någonsin har provat är den här schampotvålen (som inte är en tvål men som har formen av en hårdtvål) överlägset den bästa.

Jag har en klurig hårbotten som blir torr, kliar och liksom fjällar. När jag använder konventionella schampon (för torr hårbotten) måste jag ändå tvätta varannan dag, helst varje, för att det inte ska börja klia som sjutton. Och bli fett. Min hårbotten försöker alltså kompensera och överproducerar göttigheter för att hålla sig i balans. Ond cirkel.

Med den här lilla rackarn kommer jag faktiskt undan med att tvätta håret två gånger i veckan. Min hårbotten jublar och fettar inte till sig på det mindre bra sättet. Dessutom blir håret fantastiskt lätt att borsta och forma. I love it. Ett varningens finger ska dock höjas: schampot ska helst inte hamna i ögonen, för då svider det som tusan. Erfarenheten har talat. ;-)

HÄR kan ni läsa mer om ni är nyfikna.

5 kommentarer:

Anneli sa...

Låter ju helt fantastiskt. Men hur är känslan att applicera den i hårbotten? Skummar det?

jessica sa...

Det känns jättebra :-) Man tar schampot och rör runt det i hårbotten i cirkelrörelser tills det har börjat skumma, och sen brukar jag köra runt med fingrarna så att hela hårbotten får sig en omgång. Så det skummar, men innehåller inte de skadliga ämnen som gör att flytande schampon skummar. :-)

tilda sa...

jag använder samma! älskar den, och den är ju även skonsam mot naturen och det är ju också bra! :D

jessica sa...

Tilda, det var i din blogg jag läste om den först! Så tack tack för det supertipset :)

Anneli sa...

måste testas!