söndag 20 maj 2012

trött, tröttare, tröttast.

Gäsp, gäsp. Igår hade en av mina närmaste vänner födelsedagsfest och fastän jag var nykter så är jag helt slut idag. Att gå och lägga sig sent sätter sina spår. ;-) Kvällen var väldigt trevlig och värdinnan hade fixat både god och snygg tårta och ett music quiz med 90-talstema. Stämningen var på topp!

"På topp" är ju det jag inte är idag. Men jag är ledig imorgon också så jag hinner komma igen hoppas jag. Sen blir det långa jobbdagar resten av veckan, puh.


Ibland tillagas sådan här avancerad mat. Fiskpinnar, snabbmakaroner och bearnaisesås. Det var Jonatan som introducerade mig för beasås ihop med fiskpinnar för åtta år sedan. Herre gud, vad ofta vi åt det då... Det här och kräftsallad, det var lite vår grej. När vi var unga. ;-)

Och ja, det är ketchup på tallriken. Det har alltid varit normalt med ketchup till fiskpinnar i min familj, och det var först i vuxen ålder jag förstod att det kanske inte tillhör vanligheterna. Lustigt det där, med matvanor.


Inga kommentarer: