tisdag 30 oktober 2012

rött och vattengrönt.

Efter jobbet i går åkte jag upp på stan för att gå in på Åhléns en sväng. Genom Matilda som bor i Uppsala hade jag fått nys om en tjusig och röd plånbok och höll tummarna för att den även fanns i Örebro. Två exemplar låg på display, men den ena såg alldeles använd ut, så i praktiken fanns det bara en - till mig! Det som har fått fungera som min plånbok i flera år (sedan den tidigare gått sönder) är egentligen en liten liten väska med bara ett fack. Himla opraktiskt! Jag vet inte hur många gånger jag har stått framme vid kassan och nästan behövt hälla ut hela innehållet för att hitta rätt kort. För att inte tala om härvan med eventuella mynt... ;-)


Jag var dessutom bara tvungen att åka ner en våning och glutta på all heminredning och såg till min stora glädje att de hade kampanjpris på Kartio-glas från Iittala. Två stycken 21 cl tog jag, precis en sådan storlek som jag tycker mig ha saknat. När jag skulle betala frågade jag om rabattkupongen jag hade gällde trots att glasen redan var prissänkta, och jodå. Minus 15 % och plånboken fick jag minus 20 % på tack vare en kupong som egentligen gällde för "Väskor & skor". Snäll personal!

Och dagens planer? Ja, inte ska här spenderas några pengar inte. Istället blir det brödbak och städning av kök och sovrum. Bra sätt att få upp värmen i höstrusket!

3 kommentarer:

Matilda sa...

Nämen åh, den där känner jag igen! :) Och du, det låter som att det är jag som skrivit inlägget om plånkan, jag hade ju också en sån där mini-pås-väska till plånbok som var trasig, haha. Fick ju skämmas varje gång man tog upp den... typ gömma den nedanför disken så att inte kassörskan såg.. ;)

jessica sa...

Hihi, ja tack igen för plånbokstipset, jag är SÅ nöjd! Och ovan, glömmer liksom bort var jag har allt nu när det finns så många fack ;) Och stackars din gamla plånbok, min var hel men det var ju inte kul att rota runt i den som en tok :)

jessica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.