tisdag 18 december 2012

god jul Jessica, önskar Tomten.


I går hade jag tid för synundersökning hos den optiker jag gått till i snart 15 år (fast det har varierat mellan 3 olika leg. optiker) och kom därifrån med ännu lite sämre syn konstaterad och ett glasögonköp. Mina nuvarande glasögonen köpte min mamma åt mig för 7,5 år sedan - jag hade en akut ögoninflammation och var tvungen att ha nya glasögon pronto. Men jag har inte sett särskilt bra i dom på ganska många år.

Så nu var det så att säga "hög tid" att skaffa nya. Bågar från Prada och extratunna glas (ett måste när synen är så kass som den är på mig). Glasögonen kommer också kunna korrigera ett ytterligare brytningsfel jag har, som linserna inte rår på. Fatta vad bra jag kommer se! ;-)

Jag var alltså där i går, och för bara en liten stund sedan ringde optikern och sa att glasen hade kommit till butiken! Hon kunde knappt tro det själv - de hade varit supersnabba. Jag är inte lika snabb och kan inte hämta glasögonen förrän i morgon, men så spännande det ska bli! Hela helgen ska jag leka glasögonorm. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej !

Mitt namn är Therese. Jag och mina kollegor på Reformklubben hjälper NHR, Neurologiskt Handikappades Riksförbund, att planera för lite spännande händelser framöver och jag undrar om du har någon mailadress jag kan kontakta dig på ? :)

MVH/Therese, theresesarlin@reformklubben.com