lördag 9 juni 2012

frukostbild och Perstorp.


Festlig lördagsfrukost: chokladcroissant, cappuccino, guldkiwi och smoothie gjord på färska hallon.

Det känns som att det bara finns två saker i mitt liv just nu. Flyttfix och jobb. Igår och i torsdags jobbade jag 10-20:30 och i eftermiddag ska jag ringa några jobbsamtal hemifrån. I forskningsstudien som jag arbetar med genomförs telefonintervjuer med föräldrar och barn som deltar. Innan jag går på semester (dagen innan midsommar!) är det typ 60 samtal som måste måste måste göras. Tyvärr har jag inte fått ihop tillräckligt med personer som kan ta hand om intervjuerna så då hamnar mycket på mig, för ja, det måste ju bli gjort. Så jag sitter och ringer hela eftermiddagarna och kvällarna plus att jag redan har skött mina vanliga uppgifter under dagen. Puh!

Men nu är jag (typ) jobbfri i tre dagar. På måndag är Jonatan, som jobbar en massa helger, ledig. Då ska vi rensa och packa och ringa flyttsamtal. Igår beställde jag flyttstäd (ska bli SÅ skönt att slippa städa själv) och köpte faktiskt ett nytt matbord med fyra stolar. Perstorp med ljusgrå skiva + fyra pinnstolar. För 300 kronor! Stolarna ska bli riktigt klarröda och blanka. Det kommer bli finfint i köket. Tack till mamma som hittade fynden och tack till pappa för skjuts och släp. :-)

Inga kommentarer: